Byggesakskontor på Konsmo hver tirsdag

Byggesakskontoret i kommunehuset på Konsmo er åpent for avtaler og drop in hver tirsdag mellom kl. 09 og 14.

Ordningen med ukentlig byggesakskontor på Konsmo kommunehus ble etablert i januar, og tilbudet er blitt tatt godt imot.

– Vi er tre byggesaksbehandlere som rullerer på å bemanne kontoret. I tillegg er også faglederen vår regelmessig til stede, kunne byggesaksbehandler Ole Njerve Stensøy fortelle da han i januar fikk æren av åpne byggesakskontoret på Konsmo.

For øvrig finner du mye nyttig informasjon og veiledning om byggesak og søknadsprosesser på siden som heter «Skal du bygge?». Eller du kan også spørre vår samtalerobot Kommune-Kari om assistanse.

Lenke: Infoside «Skal du bygge?»

Bilde av Ole Njerve Stensøy
Ole Njerve Stensøy fikk æren av å åpne det nye byggesakskontoret på Konsmo. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

På rådhuset i Lyngdal er det ikke tilsvarende ordning med drop in, men Stensøy presiserer at terskelen for å ringe og få til avtaler samme dag er lav.

• Besøk på byggesaksavdelingen i Lyngdal sør kan avtales hver dag etter kl. 12.

Lenke: Infoside byggesaksavdelingen

Lenke: Åpnet nytt byggesakskontor