Skal gi lokale gründere ekstra DRIV-kraft

Driv Agder har som mål å gi gründere den starthjelp og støtten de trenger for å få forretningsideene sine realisert. Er du lyngdøl med en gründer i magen, kan Driv Agder gi deg solid «fødselshjelp».

Bak etablerersenteret Driv Agder står fylkeskommunen og 21 kommuner på Agder. Deriblant Lyngdal kommune.

– Gjennom Driv Agder tilbys gratis kurs og rådgivningstjenester, som er tilgjengelige for alle som ønsker å realisere sine forretningsideer. Formålet er å tilby god hjelp og veiledning til innbyggere som ønsker å etablere ny virksomhet, sier næringsrådgiver i Lyngdal kommune, Marit H. Leschbrandt.

Driv Agders medarbeidere og samarbeidspartnere står klare til å dele fra sin kunnskaps- og erfaringsbase for å hjelpe gründere på Agder i å lykkes med å skape nye levedyktige bedrifter og arbeidsplasser.

I forbindelse med slik rådgivning og etableringshjelp i Lyngdal samarbeider Driv Agder med Lister Nyskaping.

• Via knappelenken under kan du bestille gratis veiledningstime hos Driv Agder/Lister Nyskaping:

Lenke: Bestill time hos Driv Agder

Driv Agder samarbeider også tett med Innovasjon Norge for å sikre at nyetablerere har tilgang til nødvendig støtte og ressurser.

Under listes opp kurs som er planlagt i Lister-regionen fram mot sommeren:

• Onsdag 22. mai: Annonsering på LinkedIn - digitalt kurs
  • Onsdag 29. mai: Snapchat for bedrifter - digitalt kurs
  • Torsdag 30. mai: Innføringskurs - kurssted Sirdal
  • Mandag 3. juni: Heldagskurs markedsføring - kurssted Sirdal
  • Torsdag 20. juni: ChatGPT - kurssted Lyngdal

Via lenken under kan du bli bedre kjent med Driv Agder og hva de tilbyr av kurs og tjenester.

Lenke til Driv Agder

Marit H. Leschbrandt, næringsrådgiver
2. etasje i Lyngdal rådhus
Postgården - dronefoto av bygget
I Lyngdal samarbeider Driv Agder med Lister Nyskaping om rådgivningstjenester. Lister Nyskaping holder til i Stasjonsgata 28, i bygget som lokalt går under navnet «Postgården».
Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Sist endret: 03.05.2024