Ungdomsrådets nye leder

Ungdomsrådet i Lyngdal har fått ny leder. Mathias Birkelid Larsen er navnet.

Hele 26 ungdommer var til stede da det nye ungdomsrådet i slutten av oktober var samlet til konstituerende møte.

I møtet ble altså Mathias Birkelid Larsen valgt til leder, med Markus Dragland som nestleder. Begge er elever ved Eilert Sundt videregående skole, studiested Lyngdal.

Både nyvalgt leder og nestleder var til stede under kommunestyremøtet torsdag 16. november 2023, hvor de presenterte seg selv. Se lenken under.

Lenke: Det nye ungdomsrådet

Liv Angelica Thoresen ble gjenvalgt som ungdomsrådets faste representant til det politiske utvalget for barn og oppvekst. En ombudsrolle hun har hatt siste året. Liv Angelica er elev ved Lyngdal kristne grunnskole.

Via lenken under kan du lese mer om hva ungdomsrådet er:

Lenke: Ungdomsrådets rolle og oppgaver

Ungdomsrådets leder og nestleder presenterer seg for kommunestyret
Ungdomsrådets nyvalgte leder og nestleder, Mathias Birkelid Larsen (t.h.) og Markus Dragland, presenterer seg selv for kommunestyret 16. november 2023. På podiet ses kommunedirektør Kjell Olav Hæåk og ordfører Unni Nilsen Husøy. Foto: Skjermbilde fra Kommune-TV

Ifølge referatet fra ungdomsrådets første møte var følgende personer til stede:

Arwen Kjøndal (Lyngdal ungdomsskole, LUS), Malin Simonsen (LUS), Markus Dragland (Eilert Sundt avd. Farsund), Tomine Spilde Hove (Eilert Sundt avd. Lyngdal), Mathias Birkelid Larsen (Eilert Sundt avd. Lyngdal), Benjamin Høgli (KVS), Ingrid Helene Kristiansen (KVS), Leon Vatland (Årnes skole), Ella Omland (Årnes skole), Josephine Skoland (Lyngdal kristne grunnskole, LKG), Liv Angelica Thoresen (LKG), Benjamin Skoland Majid (LKG), David Samson Øpstad (Å barneskole), Isabella Larsen Ohnstad (Byremo barneskule), Emil Olai Pettersen (Byremo ungdomsskole), Sondre Vårdal (Byremo ungdomsskole), Sebastian Pettersen (Byremo barneskule), Adrian Stordal (Byremo ungdomsskole), Mari Hauge (Byremo VGS), Silja Ågedal (Byremo VGS), Victoria Vaaje Ruud (Konsmo skole), Håkon Sjøberg (Konsmo skole), Ida Håland (Byremo ungdomsskole), Birger Loennechen (Berge barneskole), Sivert Føreland (Berge barneskole), Emma Bejinariu (Kvås skole) og Bertine Stuestøl (Kvås skole).

Mathias Birkelid Larsen foran rådhuset
Ungdomsrådets leder, Mathias Birkelid Larsen, foran rådhuset. Et sted han kommer til å frekventere hyppig i tiden framover. Foto: Ronny Bjørnevåg, Lyngdal kommune