Her ser du opptakene fra politiske møter i uke 19

I løpet av uke 19 ble det gjennomført fem politiske møter, som alle ble overført direkte på Kommune-TV. Her kan du se opptakene.

Alle fem møtene ble gjennomføret på nettløsningen Teams, og overført direkte på Kommune-TV.

Dette var møtene:

• Utvalg for miljø, plan og teknisk, tirsdag 5. mai fra kl. 16
  • Utvalg for helse og velferd, tirsdag 5. mai fra kl. 19
  • Utvalg for barn og oppvekst, onsdag 6. mai fra kl. 17
  • Havnestyret og formannskapet, torsdag 7. mai fra kl. 09
  • Utvalg for kultur og samskaping, torsdag 7. mai fra kl. 17.45
Bildet under er en skjermdump fra møtet formannskapet torsdag 7. mai. Dette er slik møtene vises ut på Kommune-TV. I menyen til venstre kan du som seer kjapt navigere mellom de ulike sakene. I de redigerte opptakene er pauser og eventuell dødtid grunnet tekniske problemer og annet klippet bort. Utover det er opptakene identiske med den opprinnelige direktesendingen.

imagek0fy.png
Skjermbilde fra Teams-møtet i Lyngdal formannskap torsdag 7. mai.

Opptakene

Via lenken under finner du det redigerte opptaket fra formannskapet. De øvrige opptakene er slettet, i tråd med kommunestyrets vedtak 9. februar 2023 som sier at opptak fra utvalgsmøter skal arkiveres i 100 dager. Opptak fra formannskap og kommunestyre beholdes i fire år.

Politiske møter framover

I hvilket omfang politiske møter også i tiden framover skal gjennomføres via løsningen Teams er foreløpig ikke bestemt. Dersom situasjonsbildet forblir uendret er det fra politisk ledelse ønskelig at formannskapet og de minste utvalgene, der det vil være praktisk mulig å opprettholde kravet om minst én meters avstand mellom personene, i neste runde gjennomføres som fysiske møter.

Dette gjelder jo da ikke for kommunestyret, som har 35 faste representanter. Kommunestyret har sitt neste møte torsdag 14. mai, fra kl. 17. På Teams og Kommune-TV.