Opptak fra kommunestyrets budsjettmøte 17.12. 2020

Torsdag 17. desember ble årsbudsjett for 2021 og økonomiplan for perioden 2021-2024 endelig behandlet av Lyngdal kommunestyre. Opptaket fra budsjettmøtet finner du her.

Møtet ble holdt i Lyngdal kulturhus, men var grunnet korona-restriksjoner ikke åpent for publikum. Offentligheten ivaretas gjennom sendingen på Kommune-TV. I tillegg har media anledning til å være til stede i kommunestyret og andre politiske møter.

Møtet startet med en orientering om sluttoppgjøret for Lyngdal helsehus, ved advokat Lars Gunnar Nag. Den delen av møtet var imidlertid lukket for offentligheten, grunnet forretningsmessige forhold.

I tillegg til budsjett og økonomiplan behandlet kommunestyret også flere andre saker på dette siste møtet i 2020. Herunder revidert skolebruksplan for 2021-2030, spørsmålet om gratis skyssordning for arbeidstakere på Q 43 og lovlighetskontroll av vedtak om lokal forskrift om midlertidige smitteverntiltak. Også denne gangen måtte ordfører Jan Kristensen svare på en interpellasjon. Temaet for den var sykefraværet i Lyngdal kommune.

Lenke: Kommunestyret 171220

For best mulig lyd under avspillingen anbefales å benytte øreplugger eller hodetelefoner.

Stor interesse

Statistikken på Kommune-TV forteller at interessen for budsjettmøtet var stor. Hele 1403 "personer" fulgte denne direktesendingen. Personer i hermetegn ettersom det som telles er såkalte unike IP-adresser. Alle datamaskiner og mobile enheter som kobler seg opp på nettet får sitt unike nummer. Det kan gjerne sammenlignes med et telefonnummer. Om en seer går inn og ut av en sending flere ganger via sin datamaskin, teller dette fortsatt kun som én visning. Derfor kan vi slå fast at minimum 1403 personer fulgte denne ene sendingen alene. Ingen andre sendinger fra politiske møter i nye Lyngdal kommune har hatt tilsvarende besøk.

Det politiske møtet med nest flest seere var det ekstraordinære kommunestyremøtet som ble holdt i kulturhuset torsdag 4. juni. Da det ble orientert om budsjettsituasjonen. Det hadde 1233 visninger.

Sist endret: 14.03.2024