Opptak fra Lyngdal kommunestyre torsdag 14. mai

Her ser du opptaket fra møtet i Lyngdal kommunestyre torsdag 14. mai 2020.

For andre gang denne våren "samlet" Lyngdals folkevalgte seg torsdag 14. mai til kommunestyremøte på nett. Dette for å kunne ivareta gjeldende regler for smittevern.

På saklisten til møtet var blant annet søknad om spørsmålet om reduksjon i godtgjørelsen til varaordfører, opprettelse av kommunalt næringsfond og tilbud om deltakelse i forsøksprosjekt med statlig finansiering av helse- og omsorgstjenester. De folkevalgte fikk også på bordet til behandling tilleggsbevilgning til Lyngdal helsehus og budsjettjustering. Begge disse sakene blir det nye runder på. Budsjettsaken ble utsatt til torsdag 4. juni. Da er det berammet et ekstraordinært kommunestyremøte.

Det redigerte opptaket fra møtet finner du via lenken under.

Møteinnkalling og sakliste kan lastes ned via den blå knappelenken under.

Lenke: Sakliste kommunestyret 140520

Bildet under er en skjermdump fra møtet i kommunestyret. Dette er slik møtene vises ut på Kommune-TV. I menyen til venstre kan du som seer kjapt navigere mellom de ulike sakene du ønsker å se. I de redigerte opptakene er pauser og eventuell dødtid grunnet tekniske problemer og annet klippet bort. Utover det er opptakene identiske med den opprinnelige direktesendingen.

Kommunestyret 140520 skjermdump.png
Torsdag 14. mai hadde Lyngdal kommunestyre sitt andre møte denne våren på Teams. På bildet her ses Reidun Bakken (Krf), Ila D. Patel (Ap), ordfører Jan Kristensen (H) og Marius Thoresen (Rødt).