Opptak fra politiske møter i uke 35

Her finner du opptakene fra formannskapet og utvalgsmøter holdt i uke 35.

Fem politiske møter gjennomført i uke 35 ble overført direkte på Kommune-TV. Her kan du se de redigerte opptakene fra møtene. Drøye åtte timer med politisk møtevirksomhet.

Dette var møtene:

• Utvalg for miljø, plan og teknisk, tirsdag 25. august fra kl. 16
  • Utvalg for helse og velferd, tirsdag 25. august fra kl. 19
  • Lyngdal formannskap, torsdag 27. august fra kl. 08.30
  • Utvalg for barn og oppvekst, torsdag 27. august fra kl. 17
  • Utvalg for kultur og samskaping, torsdag 27. august fra kl. 19 (på Teams)
Med unntak av utvalg for kultur og samskaping, ble alle møtene holdt i kommunestyresalen i Lyngdal rådhus. Men på grunn av gjeldende korona-restriksjoner var de stengt for publikum. Offentligheten ivaretas gjennom overføringen på Kommune-TV.

I de redigerte opptakene er starttidene for de ulike sakene justert, slik at hver sak begynner der den skal. I tillegg er pauser og annen dødtid klippet bort. Utover det er opptaket identisk med direktesendingen.

Bildet under er en skjermdump fra møtet formannskapet torsdag 27. august. Dette er slik møtene vises ut i spilleren på Kommune-TV. I menyen til høyre kan du som seer kjapt navigere mellom de ulike sakene.

Under fanen vedlegg i spilleren kan du også laste ned møteinnkalling og sakliste.

Lyngdal formannskap 270820.png
Lyngdal formannskap via Kommune-TV torsdag 27. august.

Opptakene

Lenken under tar deg til opptaket fra Lyngdal formannskap. De øvrige opptakene er slettet, i tråd med kommunestyrets vedtak 9. februar 2023. Her besluttet kommunestyret at opptak fra utvalgsmøter beholdes i TV-arkivet i 100 dager, mens opptak fra formannskap og kommunestyre skal ha en varighet på fire år.

Opptak fra UMPT 250820

Opptak fra helse og velferd 250820

Opptak fra barn og oppvekst 270820

Opptak fra kultur og samskaping 270820

Opptak fra tidligere politiske møter finner du i arkivet på Kommune-TV.

I arkivet finner du også opptakene fra kommunestyret i tidligere Audnedal kommune, og fra møtene i fellesnemnda for ny kommune. Lyngdal kommune hadde ikke sending fra politiske møter før sammenslåingen.

DSC_7097 Lyngdal ungdomsskole fasade redigert.jpg
Utvalget for barn og oppvekst hadde blant annet orientering om tilsynet ved Lyngdal ungdomsskole på sin sakliste torsdag 27. august. Foto: Ole Aa. Brattfjord