Se årets siste formannskap og kommunestyre i opptak

Fikk du ikke med deg maratonsendingen på Kommune-TV torsdag 15. desember, kan du nå se årets siste formannskaps- og kommunestyremøter i opptak.

Møtene ble holdt på dagtid, og formannskapet startet opp allerede kl. 08. Fra kl. 09 ble møtet satt i kommunestyret. Etter en myk start med underholdning av rådhusets eget korps, kunne ordfører Jan Kristensen ønske velkommen, ikke bare til årets siste kommunestyremøte, men også det siste budsjettmøtet han som ordfører skulle lose i havn. Kristensen takker som kjent for seg når inneværende valgperiode utløper.

I tillegg til at kommunestyret i dette møtet behandlet forslaget til årsbudsjett 2023 og handlingsplan for perioden 2023 til 2026, hadde de hele 15 andre saker på dagsorden. Deriblant valg av kommuneblomst for nye Lyngdal kommune og endelig behandling av forslag til detaljreguleringsplan for fritidsboliger og småbåthavn på Krågestøl. I møtet ble det også lagt fram en ekstrasak.

På dagsorden til formannskapet var det tre saker. Herunder godkjenning av sluttoppgjør med entreprenør for gang- og sykkelveien i Kvås.

Så dette ble en skikkelig maratonsending på nærmere 11 timer. Samlet spilletid for opptaket er på drøye 8,5 timer.

Bilde av ordfører Jan Kristensen i kommunestyresalen
Torsdag 15. desember 2022 ledet ordfører Jan Kristensen sitt siste budsjettmøte i Lyngdal kommunestyre. Foto: Skjermdump fra Kommune-TV

Det redigerte opptaket fra formannskapet og kommunestyret finner du via lenken under. At opptaket er redigert innebærer at pauser og annen dødtid er klippet bort. I tillegg er tidspunktene i sendeplanen finjustert slik at du enklere kan velge ut og spille av de sakene du er interessert i.

Lenke: Formannskap og kommunestyre i opptak

I Kommune-TV kan møteinnkallingene med saklister lastes ned. I tillegg er det lenke til den nevnte ekstrasaken. Vedlegget til kommunestyret er på over 70 megabyte, og kan derfor være tung å laste ned. Imidlertid kan årsbudsjett og handlingsplan også ses via lenken under.

Lenke til infoside budsjett