Opptak fra politiske møter i uke 39

I uke 39 var det direktesending fra i alt fem politiske møter i Lyngdal kommune. Nå er opptakene tilgjengelig i TV-arkivet.

Dette var møtene som ble overført:

Tirsdag 28. september

• Fra kl. 16 - utvalg for miljø, plan og teknisk (UMPT)
  • Fra kl. 19 - utvalg for helse og velferd

Onsdag 29. september

• Fra kl. 16 - utvalg for barn og oppvekst
  • Fra kl. 19 - utvalg for kultur og samskaping

Torsdag 30. september

• Fra kl. 16.30: Lyngdal formannskap

Alle møtene ble holdt i kommunestyresalen i Lyngdal rådhus, og var etter gjenåpningen av samfunnet lørdag 25. september igjen åpne for både publikum og presse.

Lenken under tar deg til opptaket fra Lyngdal formannskap. De øvrige opptakene er blitt slettet, i tråd med kommunestyrets vedtak 9. februar 2023. Her besluttet kommunestyret at opptak fra utvalgsmøter beholdes i TV-arkivet i 100 dager, mens opptak fra formannskap og kommunestyre skal ha en varighet på fire år.

UMPT 280920

Helse og velferd 280920

Barn og oppvekst 290920

Kultur og samskaping 290920

Lenke: Formannskapet 300920

Til sammen hadde disse fem møtene over 600 visninger. Størst interesse denne gangen var det for formannskapet og det politiske utvalget for barn og oppvekst, med henholdsvis 321 og 190 seere.

I tillegg til de fem møtene over finner du i arkivet nå også opptaket fra møtet i UMPT tirsdag 24. august, og fra møtet i Lyngdal formannskap torsdag 26. august. Disse har ikke vært tilgjengelig før nå.

Det er for tiden tekniske problemer med lyden på to av de tre kameravinklene som kan velges under en sending, så for best mulig lydopplevelse under avspilling av et opptak anbefales å benytte kameraet som heter "Podiet".

• Neste overføring på Kommune-TV er fra kommunestyret torsdag 14. oktober. Og etter å ha hospitert i kulturhuset gjennom pandemien, er også kommunestyret fra og med denne dagen tilbake på sin vante plass - i kommunestyresalen.
Skjermdump formannskapet 300921.png
Fra formannskapet torsdag 30. september 2021. På talerstolen ses varaordfører Jon-Are Åmland, KrF. Videre sitter kommunedirektør Kjell Olav Hæåk og ordfører Jan Kristensen, H (skjermdump fra Kommune-TV).

Sist endret: 14.03.2024