Klima- og energirådgivning

Energianalyse av egen bolig kan gjøres i Energiportalen. Dette er et nettsted med energiberegningsverktøy rettet mot boligeiere, og tilbys til innbyggere i samtlige av fylkets kommuner.

Lurer du på om det lønner seg å installere varmepumpe, solcellepanel eller nytt ventilasjonssystem? Tenker du på å etterisolere eller skifte vinduer? På Energiportalen kan du teste ut store og små tiltak, og finne ut hva som passer deg og din økonomi best.

Gjennom Energiportalen får innbyggerne en objektiv energianalyse av egen bolig. En ser effekten av ulike energitiltak og hva en kan spare i kilowattimer, kroner og CO2-utslipp.

Lenke til Energiportalen

• Energiportalen er gratis å bruke for deg som bor i kommunen.
Bilde av to personer som ser på vinduer
Gjennom Energiportalen kan boligeiere blant annet få svar på hvilke energitiltak som egner seg for deres bolig. Eksempelvis bytting av dører og vinduer. Foto: Bård Gudim