Siste politiske møter i opptak

Både UMPT, kulturutvalget og formannskapet hadde møter i uke 10.

Den politiske møteaktiviteten i uke 10 startet med utvalg for miljø, plan og teknisk tirsdag 7. mars. Onsdag sto utvalg for kultur og samskaping for tur, mens formannskapet rundet det hele av torsdag 9. mars.

Møtet i kulturutvalget var det nok mange som var litt ekstra spente på, ettersom det da skulle bestemmes hva den nye dagsturhytta på Vågefjellet skal hete. Det er som kjent gjennomført en navnekonkurranse blant innbyggerne, med stor oppslutning. Hele 46 forskjellige navn var mottatt innen fristens utløp, fra totalt 52 personer.

Dugnadsgjengen bak sherpatrappen fikk i oppdrag å plukke ut tre av de til sammen 46 ulike navneforslagene som innstilling til utvalget. De tre utvalgte var:

• Sherpahytta
  • Sherpabu
  • Vågebu

Navnet ble til slutt Sherpahytta.

Se møtene her

Lenken under tar deg til opptaket fra Lyngdal formannskap. De øvrige opptakene er slettet, i tråd med kommunestyrets vedtak 9. februar 2023. Her besluttet kommunestyret at opptak fra utvalgsmøter beholdes i TV-arkivet i 100 dager, mens opptak fra formannskap og kommunestyre skal ha en varighet på fire år.

Lenke: UMPT tirsdag 7. mars

Lenke: Kultur og samskaping 8. mars

Lenke: Formannskapet 9. mars

Torsdagens overføring fra Lyngdal formannskap var for øvrig vår sending nummer 250 på Kommune-TV.

Dronefoto av dagsturhytta
Onsdag 8. mars fikk dagsturhytta på Vågefjellet sitt navn. Dronefoto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Kontaktinfo for henvendelser

Postmottak og arkivtjeneste