Post til og fra kommunen

Nytt sak- og arkivsystem i Lyngdal kommune

Fra torsdag 8. februar 2024 gikk Lyngdal kommune over til nytt sak- og arkivsystem. Den nye løsningen innebærer at også innsynsløsningen, inklusive offentlig postjournal og politisk møtekalender, har fått helt nye sider.

Klikk på lenken under for mer informasjon om kommunens nye sak- og arkivsystem:

Lenke: Nytt sak- og arkivsystem

Her bestiller du innsyn

Via lenken under finner du post til og fra kommunen. Postlisten oppdateres to dager etter at post er mottatt eller sendt. Dette for å sikre internkontroll og saksbehandling.

Lenke: Søk i postlisten - fra 12.02.24

• Postlisten over er ny innsynsløsning, aktivert fra mandag 12. februar 2024. Gjelder det innsyn før denne datoen, må gammel løsning benyttes. Se under:
Henvendelser om innsyn i perioden 2020 og fram til ny løsning 12.02.24

Lenke til gammel innsynsløsning

Husk å fullføre bestillingen

Når det bestilles innsyn sendes det i retur en e-post til den adressen som oppgis. I denne ligger en lenke som må brukes for å fullføre bestillingen. Det kommer frem i tekst fra bestillingstjenesten at en slik epost vil bli sendt, og det fremgår i eposten hvilken lenke man må klikke på for å fullføre bestillingen.

• Lyngdal kommune mottar ikke innsynskrav hvor bestiller ikke har fullført sin bestilling.
Innsynskrav før 2020

Postjournal og møtekalender for politiske utvalg før kommunesammenslåingen 2020 er ikke tilgjengelig på nett, men kan fås utlevert ved henvendelse til kommunens arkiv og postmottak. Send en epost via lenken under.

Lenke til epost arkivtjenesten

Om innsynsretten

Retten til innsyn i offentlig virksomhet er et grunnleggende demokratisk prinsipp. Innbyggere skal få tilgang på informasjon for å få innsikt i samfunnsspørsmål og bli aktive deltakere i vårt demokrati. Samtidig er det viktig med åpenhet for at innbyggere og media skal kunne kontrollere myndighetene. Åpenhet skal også ivareta rettsikkerheten og motvirke forskjellsbehandling. Les mer om innsynsretten via lenken under.

Lenke: Allmennhetens innsynsrett

Kontaktinformasjon arkivleder