E-lånekort tilgjengelig - endelig!

Hvis du ikke har lånekort, kjenner noen som ikke har lånekort eller kanskje du allerede er låner, men du har ikke oppgradert fra lokalt til nasjonalt lånekort ennå … Her kommer en gladnyhet!

Nasjonalbiblioteket og Bibliotek-Systemer As har lansert digitalt nasjonalt lånekort.

tablet-1632909_1280.jpgDette er et fullverdig nasjonalt lånekort som kan brukes til å låne bøker og annet materiale i alle landets bibliotek.  Nå kan du enkelt opprette et digitalt nasjonalt bibliotekkort hjemmefra.

Med dette får du tilgang til e-bøker og e-lydbøker i BookBites, og bibliotekets digitale tjenester (som f.eks. FilmBib).

Registrer deg her

Kortet må autoriseres gjennom den digitale ID-porten, ved bruk av bankID e.l. Når du har fått et nasjonalt lånenummer, kan du logge deg inn på https://lyngdal.bib.no/cgi-bin/m2?mode=login for å komme i gang. På denne siden får du oversikt over digitale tjenester, dine opplysninger og din historikk. Her kan du også reservere bøker for henting på biblioteket.

Velg glemt PIN/passord for å få en engangskode til første innlogging og lag deretter din egen kode.

Etter du har registrert deg hos Nasjonalbiblioteket, ringer/sender du e-post til Lyngdal bibliotek for å registrere deg lokalt.

Telefon: 38 33 40 50.

E-post: bibliotekpost@lyngdal.kommune.no

Ta også kontakt via telefon, e-post eller facebook-melding dersom du støter på problemer, vi vil gjerne hjelpe deg!

Bibliotek sentralt
Lyngdal kulturhus