«Elvis» tar over rattet i Nullvisjonen

Ronni Ellefsen er ansatt som ny leder av Nullvisjonen i Lister. Og dersom du forbinder ham med Elvis, så er det helt korrekt.

Ronni Ellefsen har takket ja til å overta som leder av Nullvisjonen i Lister etter Torstein Salvesen, som gir seg i april. Det satses på en periode med «overlapping» i mars og april før Salvesen går over i pensjonistenes rekker, og Ronni Ellefsen tar over styringen.

Ellefsen kommer fra Agder politidistrikt der han har bakgrunn fra både operativ tjeneste, forebyggende seksjon og som politikontakt. Han har også jobbet en periode i Konfliktrådet. Ronni er i tillegg utdannet lærer og har erfaring fra ungdomsskolen.

Ronni forteller at han er svært opptatt av forebygging på mange felt i ett 0-100 års perspektiv - fra vugge til grav. Han er genuint interessert i mennesket - hele mennesket, hvordan vi fungerer i gitte situasjoner og faser i livet, hva og hvem som påvirker oss. Forståelsen om at vi er forskjellige, og bevisstheten på at vi alle har noe vi er gode på.

Ronni Ellefsen er også nasjonal kursleder i førstehjelp ved selvmordsfare, og han holder kurs om forebygging av selvmord. I tillegg er han politisk engasjert i Lindesnes kommune, der han sitter i kommunestyret. Ronni er 47 år, gift og har tvillingjenter på 15 år. Han er bosatt i Mandal, men oppvokst på Vigeland.

ronni-nov-22.jpg
Ronni Ellefsen tar over som leder for Nullvisjonen i Lister. Foto: Privat

Nullvisjonen Agder og Lyngdal kommune, som er vertskommune, ønsker Ronni Ellefsen velkommen, og ser fram til når han starter opp våren 2023. Han overtar da nåværende kontor i Lyngdal og vil primært jobbe i Listerregionen, slik Salvesen gjør i dag. Men samarbeid med de andre kollegene vil også føre ham en del rundt i Agder utenfor egen region.

Nullvisjonen Agder er fullfinansiert av Agder fylkeskommune, men ansettelsesforholdet er i en vertskommune.

Men hva var dette med Elvis?

Joda, Ronni Ellefsen har også markert seg som Elvis-imitator, og for et par år siden holdt han et ellevilt show så langt sør du kan komme i Norges land. På skvalpeskjæret Pysen utenfor Mandal, som er Norges absolutt sørligste punkt. Til og med en motorsykkel fikk han da med seg ut på det vesle skjæret. Så glimt øyet har han definitivt også, den nye lederen for Nullvisjonen Lister.

Ronni «Elvis» Ellefsen på Pysen, Norges sørligste Elvis-show ever. Foto: Privat