Ny hårglede på Lyngdal helsehus

Det er bare å glede seg! I slutten av april gjenåpner frisørsalongen på Lyngdal helsehus, med tilbud for alle. Bak står kvartetten som driver salongen Hårglede.

Hårglede har holdt til i Sentrumsgården siden oppstarten for ti år siden, og i utgangspunktet hadde de ikke tenkt å flytte.

– Dette var en spennende mulighet for oss, men den opprinnelige planen var å fortsette i Sentrumsgården, og i tillegg drive et par dager i uken på helsehuset. Men nå har vi bestemt oss for å flytte hele driften, sier to av de fire som står bak dame- og herresalongen Hårglede, Helene Røinås og Malene Tønnessen. De to andre er Monica Rom og Siv Lie.

Bilde av frisørene Malene Tønnessen og Helene Røinås
Fra 25. april overtar Hårglede driften av frisørsalongen i Lyngdal helsehus. – Dette var en mulighet vi ikke kunne si nei til, smiler frisørene Malene Tønnessen (t.v.) og Helene Røinås. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Avdelingsleder for drift på Lyngdal helsehus, Siv Jorunn Kvinlaug, har lenge jaktet på nye drivere til frisørsalongen på helsehuset. Nå har hun altså fått napp hos firkløveret som står bak Hårglede i Sentrumsgården, og ser fram til å få på plass det nye tilbudet. Ikke bare for beboerne på helsehuset, men for alle.

– Formålet med å ha en salong her på Lyngdal helsehus er jo for at vi skal kunne gi et velværetilbud nært til beboerne. Men det er viktig for oss å poengtere at fordi om salongen holder til her på helsehuset, så er ikke dette et tilbud kun for Lyngdal helsehus. Denne frisørsalongen er for absolutt alle, sier Siv Jorunn Kvinlaug.

Siv Jorunn Kvinlaug frisørsalongen helsehuset IMG_3649.jpeg
Avdelingsleder for drift på Lyngdal helsehus, Siv Jorunn Kvinlaug, forteller at salongen skal pusses opp før Hårglede overtar driften. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Før Hårglede kan ta imot nye og gamle kunder på helsehuset, skal salongen pusses opp. Siv Jorunn Kvinlaug forteller at den skal males og ominnredes, og at det blant annet skal komme på plass nye vaskestasjoner. Derfor stenger frisørlokalet til påske, og holdes stengt fram til tirsdag 25. april.

– Da starter vi opp med tilbud to dager i uken, tirsdag og onsdag. Men fra 1. juni flytter vi hele salongen til helsehuset, og stenger den gamle, sier Malene Tønnessen.

– Fra da av holder vi åpent alle hverdager, og på lørdager etter behov og avtaler, sier Helene Røinås.

De storgleder seg til å gjenåpne for fullt i nyoppusset lokale på helsehuset.

– Dette er et veldig trivelig sted, og i tillegg gir det oss mye personlig å jobbe med eldre mennesker. Her fikk vi rett og slett en mulighet vi ikke kunne si nei til. Også kundene våre er veldig positive til å følge med oss til Lyngdal helsehus, smiler de to frisørene.

Avtalen som Hårglede nå har inngått med Lyngdal helsehus er på to år, med opsjon på forlengelse.

Hårglede logo
Fra 1. juni flytter salongen Hårglede hele driften til Lyngdal helsehus. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Sist endret: 14.03.2024