Ny leder for Tekniske tjenester ansatt

Ernst Vidringstad er ansatt som ny virksomhetsleder for Tekniske tjenester i Lyngdal kommune.

Vidringstad overtar stillingen etter Zvezdana Malbasa, som har søkt nye utfordringer et annet sted i landet. Ernst Vidringstad er bosatt i Farsund, og kommer fra stilling som avdelingsleder for vei, vann og grøntområder i Kvinesdal kommune. En stilling han har hatt siden 2018. Han har ellers bakgrunn fra det private næringsliv, blant annet som teknisk sjef i entreprenørselskapet NCC Industry Norge. Han har også tidligere hatt sin arbeidsplass innenfor Lyngdal kommunes grenser. Da som bilmekaniker.

Vidringstad entrer stillingen som virksomhetsleder i Lyngdal kommune med en entydig parole: «Dette er en kritisk stilling. Kanskje den viktigste i kommunen? Hvis ikke infrastrukturen er på plass, så kollapser alt».

Rene ord for pengene der altså. Vidringstad er også tydelig på at han er oppatt av lagspill på alle nivåer. Som leder for Tekniske tjenester får han mellom 60 og 70 ansatte å samspille med. Med andre ord en stor organisasjon med et bredt spekter av kompetanse.

For øvrig er han friluftsmenneske på sin hals, og aktiv jeger. Han har fem store barn, og er gift med Anne Mette Vidringstad, sykepleier i hjemmesykepleien i Lyngdal kommune.

Ernst Vidringstad starter i jobben 1. mars 2023. Fram til da er leder for uteseksjonen i Lyngdal kommune, Steinar Litland, konstituert som virksomhetsleder.

Ernst Vidringstad.jpg
Ernst Vidringstad. Foto:Privat