Fire nye skole-ledere i Lyngdal kommune

Ikke mindre enn fire skoler i Lyngdal får nye rektorer ved inngangen til kommende skoleår.

Det er allerede kjent at Kristin Lervik er blitt tilbudt og har takket ja til å overta som rektor på Lyngdal ungdomsskole etter Terje Litland, som på sin side går over i pensjonistenes rekker. Kristin Lervik har over ti års erfaring som leder i skoleverket, og da både fra offentlig og privat skole. Hun kommer nå fra stilling som rektor ved Steinerskolen på Nesodden utenfor Oslo, men er bosatt i Kristiansand.

Lenke: Sender stafettpinnen videre

Kristin Lervik
Kristin Lervik. Foto: Privat

Hanne Kristine Reitan er nylig ansatt som ny rektor ved Kvås skole. En kortreist rektor som sådan, ettersom hun har jobbet på skolen i 11 år som adjunkt.

Hanne Kristine Reitan
Hanne Kristine Reitan. Foto: Privat

May Sissel Rossevatn er ansatt som ny rektor ved den interkommunale ungdomsskolen på Byremo. Også hun relativt kortreist. Hun kommer fra lærerjobb i nabokommunen Hægebostad, som samarbeider med Lyngdal om ungdomsskolen som hun nå skal overta den daglige ledelsen av.

Rossevatn har 27 års erfaring som lærer, og har i tillegg også vært hovedtillitsvalgt og lokallagsleder for Utdanningsforbundet i Hægebostad kommune.

– I tillegg har vi også fått en løsning på den ledige inspektørstillingen ved Byremo ungdomsskole. Mary Ann Vestøl har det siste halvåret har vært konstituert som inspektør, og har takket ja til å være konstituert fram til ny utlysning og ansettelse er gjennomført, sier virksomhetsleder for Oppvekst i Lyngdal kommune, Ingrid Alden.

Byremo ungdomsskole
Den interkommunale ungdomsskolen på Byremo får også ny rektor fra kommende skoleår. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Også ved Lyngdal voksenopplæring er det ansatt ny rektor. Det er Per-Arthur Romberg Hanssen. Han kommer fra stillingen som rektor og daglig leder ved Steinerskolen i Kristiansand. Han har også bakgrunn fra det offentlige skoleverket, og har i tillegg vært leder av Gateakademiet i Kristiansand. Et tilbud for ungdom mellom 16 og 25 år, som står utenfor ønsket utdanning eller arbeid. Romberg Hanssen overtar som rektor på Voksenopplæringen etter Jenny Aprilia Hodnemyr.

Per-Arthur Romberg Hanssen
Per-Arthur Romberg Hanssen. Foto: Privat

Virksomhetsleder Ingrid Alden er godt fornøyd med at alle de fire utlyste rektorstillingene nå er besatt.

Alden benytter også anledningen til å takke alle elever, foresatte og ansatte for godt samarbeid i året som er gått, med påfølgende ønske om en riktig god sommer.

– Og ikke minst velkommen til skolestart 17. august, smiler hun.

Ingrid Alden
Ingrid Alden, kommunens virksomhetsleder for Oppvekst. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune