Offisiell åpning av Konsmo bibliotek

Tirsdag 21. september ble det invitert til festivitas på Konsmo, for å markere den offisielle åpningen av det nye biblioteket.

Konsmo bibliotek og innbyggertorg har vært åpent for publikum siden 15. juni, men tirsdag 21. september var det endelig klart for høytidelig og offisiell åpning, med følgende på programmet:

• Offisiell åpning ved varaordfører Jon-Are Åmland
  • Taler, kake og musikalske innslag
  • Musikkforestillingen «Rundt og rundt» av Scenekompaniet, som passer for barn fra 6-10 år
20210615_134732 Konsmo bibliotek og innbyggertorg.jpg
Biblioteket og innbyggertorget på Konsmo har vært åpent for publikum siden 15. juni, men tirsdag 21. september ble åpningen markert skikkelig. Foto: Hallgeir Fiddan, Lyngdal kommune

Biblioteket er betjent folkebibliotek og innbyggertorg en dag i uken. Hver tirsdag fra kl. 12 til 19. I tillegg fungerer det som skolebibliotek for elevene ved Konsmo skole.

Men ganske snart er biblioteket tilgjengelig hele uken. Løsningen «Meråpent bibliotek» er straks ferdig installert, og med det på plass vil innbyggere over 18 år kunne benytte seg av biblioteket hver eneste dag mellom kl. 6 og 22. Ganske enkelt ved å logge seg inn i lokalet med lånekortet sitt.

- Dette vil gi innbyggerne på Konsmo et godt og tilgjengelig selvbetjent bibliotektilbud, sier bibliotekar Tone D. Valand og biblioteksjef Hege Solli i Lyngdal kommune.

Det nye biblioteket på Byremo sto klart høsten 2019. Byremo bibliotek og innbyggertorg har åpent mandager kl. 10-15, og torsdager kl. 14-19.