Her finner du opptakene fra utvalgsmøter og kommunestyret i uke 35

I uke 35 kunne du på Kommune-TV få med deg ikke mindre enn fem overføringer fra politiske møter. Fire utvalgsmøter og kommunestyret. Nå er opptakene tilgjengelig i TV-arkivet.

Første dag med sendinger var tirsdag 29. august. Fra utvalget for miljø, plan og teknisk (UMPT), og utvalget for helse og velferd. Onsdag 30. august var turen kommet til utvalget for barn og oppvekst, og utvalget for kultur og samskaping.

Torsdag 31. august var kommunestyret samlet til sitt siste møte før valget. Men ikke siste møte i denne valgperioden. Det er berammet til onsdag 11. oktober. Det nye kommunestyret har for øvrig sitt konstituerende møte dagen etter, torsdag 12. oktober.

Du finner opptakene fra uke 35 via knappelenkene under. På Kommune-TV kan du lese mer om det enkelte møtet, samt laste ned møteinnkallinger med sakliste.

Lenke: UMPT 29.08.23

Lenke: Helse og velferd 29.08.23

Lenke: Barn og oppvekst 30.08.23

Lenke: Kultur og samskaping 30.08.23

Lenke: Kommunestyret 31.08.23

Interessen for direktesendingene fra de politiske møtene er stor. Til sammen hadde disse fem møtene godt over 300 følgere.

Dronefoto fra miljøgata
På dagsorden til kommunestyrets møte torsdag 31. august sto blant annet saken om kommunal overtagelse av miljøgata. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Litt praktisk informasjon om Kommune-TV

I menylinjen under TV-bildet kan du velge mellom tre kameravinkler. Det er podiet, som filmer talerstolen og møteleder, mens kameravinkelen salen viser hele møterommet.

Dersom det underveis i et møte vises ting på lerret, og du ønsker å få dette opp på din egen skjerm, velger du kameraet som heter projektor. Dette kameraet er kun aktivt når projektoren er slått på.

I arkivet på Kommune-TV kan du i menyen til venstre sortere på kategorier. Er det bestemte saker du er på jakt etter fra tidligere møter, er søkefunksjonen et godt verktøy å benytte. Sjekk også ut kategorien Teams, ettersom opptak fra utvalgsmøter, formannskap og kommunestyre som er avholdt via Teams, er arkivert her.

Lenke til TV-arkivet

• Opptak fra formannskap og kommunestyre arkiveres i fire år
  • Opptak fra utvalgsmøter beholdes i arkivet i 100 dager

Om redigering

Alle opptak fra politiske møter redigeres før publisering i TV-arkivet. Det innebærer at pauser og annen dødtid klippes bort, samt at starttidspunktene for hver enkelt sak er korrekt satt, slik at du som seer enkelt kan navigere til den eller de sakene du er interessert i. Utover det er opptakene identisk med direktesendingen.