Lyngdals nye skogbruksrådgiver

Han er nærmest oppvokst i skogen. Nå er Tor Martin Lohne ansatt som Lyngdal kommunes nye skogbruksrådgiver.

– Interessen for skog har vel nærmest kommet inn med morsmelka, sier Tor Martin Lohne (25), opprinnelig fra Kvinesdal, og oppvokst på gård med sauer og skogsdrift som hovednæring.

Lohne er for tiden opptatt med å fullføre sin mastergrad i skogfag. Noe han gjør i Trondheim. Fram til sommeren jobber han derfor 50 prosent for Lyngdal kommune, parallelt med at han fullfører studiet. I denne perioden jobber han hovedsakelig fra hjemmekontor. Men etter endt studie er han på plass 100 prosent.

Les mer om kommunens nye skogsmann via lenken under.

Lenke til interne nyheter

Lenke til infosiden om skogbruk

Bilde av Tor Martin Lohne, skogbruksrådgiver
Tor Martin Lohne er kommunens nye skogbruksrådgver. Foto: Privat